Artisti Concerte Romania | Agentie de Impresariat si Management Artistic

6
5,064 vizualizari

Articol preluat de pe Artisti Concerte Romania | Music & Events

Exista multe firme si companii de impresariat artistic si organizare evenimente, la fel si agentii de impresariat artistic si deasemenea impresari particulari specializati si atestati in domeniul artistic, pe langa o alta insiruire de impresari specializati atat in subdomenii artistice cat si in cu totul alte zone: impresar de fotbal, impresar sportiv, impresar si organizator K1, impresar muzica, impresar pentru artisti, impresar manechine si fotomodele, impresari manele, impresari muzica populara si de petrecere, impresar trupe dans, impresari artisti circ, impresari actori, impresari muzica clasica, etc.

Cu ce se ocupa firmele de impresariere artistica si organizari evenimente (caci la domeniul artistic-muzical ne vom referi in continuare), respectivele agentii de impresariat artistic si impresariere artisti si nu in ultimul rand impresarii particulari?

Se ocupa cu:  contactarea si contractarea artistilor ceruti in diverse evenimente, concerte, petreceri private, cu negocierile legate de preturi artisti si onorarii artisti, cu consultanta in legatura cu artistii, cu alcatuirea distributiilor de spectacole, concerte sau alte evenimente, cu consultanta de specialitate directionata pe alegerea unui target de piata, a unui public tinta, a alegerii unui artist in reprezentarea unui brand sau a unui produs, cu castinguri organizate in diverse scopuri si cu diverse destinatii, cu stabilirea unei cote de piata a artistului, cu gasirea unor activitati, sponzorizari, contracte cat mai profitabile pentru artistul reprezentat, cu informarea clientilor asupra orarului, a preturilor artistilor si a conditiilor de colaborare, cu reprezentarea artistilor atat la diverse negocieri cat si la actiunile aditionale desfasurarii evenimentului la care participa artistii, cu elaborarea si perfectarea contractelor si supravegherea bunei derulari a acestora si a conditiilor convenite(referitoare la plati, cazare, transport, durata programului, orele de desfasurare,cu organizarea totala a conditiilor prestatiei artistice, a deplasarilor, a turneelor, cu asigurarea conditiilor optime de desfasurare a evenimentului din punct de vedere tehnic, cu gasirea unor solutii alternative in caz de criza sau de forta majora, intr-un cuvant cu tot ce priveste artistul si legatura intre actul artistic si client, fiind capabil si apt sa gaseasca solutii rapide si optime pentru orice problema aparuta, in scopul de a satiface atat dorintele artistilor cat si ale clientilor.

Bineinteles ca a fi impresar artistic sau a desfasura activitati de impresariat artistic, organizare evenimente sau impresariat muzical – presupune absolvirea cu atestat a unor cursuri specializate, iar cei ce desfasoara aceste activitati fara a fi absolvit respectivele cursuri intra sub incidenta legilor in vigoare. Exista doua cursuri diferite: organizare evenimente si respectiv impresariat artistic, cursuri care se desfasoara periodic la Bucuresti, contra cost, pentru toti cei interesati din toata tara, cursuri organizate si avizate de Ministerul Culturii, numai absolventii acestor cursuri fiind atestati ca impresari artistici sau organizatori de evenimente.

Atat organizatorii de evenimente cat si impresarii artistic sunt obligati sa pastreze permanent contactul cu piata artistica, fiind la curent cu box-office-ul in permanenta schimbare al artistilor(practic bursa artistica)si cu conditiile de colaborare si preturile in permanenta miscare.

Cu toate ca, in mare, liniile unei activitati de impresar fotbal sau impresar sportiv sunt apropiate de cele ale unui impresar artistic, impresar muzical, sau ca subdomeniu- impresar manele, in realitate lucrurile nu stau chiar asa. In primul rand sunt total diferite proportiile castigurilor rezultate din impresariat. Este stiut ca impresarul are un anumit procent din contractul pe care il obtine pentru artistul sau sportivul pe care-l reprezinta, acest procent insemnand sume importante in cazul fotbalistilor sau altor sportivi bine platiti, sau care sunt cautati pentru sponzorizari si pentru reclama la diverse branduri si produse(luptatori K1, basketball, american football, baseball, etc), sume consistente in zona impresari manele si sume decente si nu de putine ori modeste in arealul celor mai multor impresari artistic, marele neajuns al castigurilor din zona agentilor de impresariat artistic, a firmelor de impresariere artistica si organizare de evenimente sau pur si simplu a impresarilor artistici atestati fiind “castigul in salturi” , sau mai pe intelesul tuturor : una, doua luni se castiga dupa care trei nu, nestiindu-se niciodata dinainte cand va fi da si cand va fi nu.

Sigur ca exista o puternica concurenta pe piata de impresariat artisti si impresari romani, la fel ca pe piata agentilor si agentiilor de impresariat sau de organizari evenimente de oriunde in lume. Cu cat esti mai vechi si mai cunoscut in domeniu, ca impresar sau agent, indiferent ca lucrezi cu doi, douazeci sau doua mii de artisti, cu atat ai intelegeri mai avantajoase, discounturi mai importante, care se vor “vedea” evident si in costurile care ajung la client.

Lupta pentru cel mai bun pret artisti sau pentru cel mai avantajos pret la sonorizare, lumini, efecte speciale, scena si deasemenea pentru orice oferta de artisti “la pachet” ca distributie fixa este vie si permanent acutizata. Fiecare agentie de impresariere sau firma de organizari evenimente, de orice tip ar fi acestea: de la spectacole, concerte, zile ale localitatilor, sarbatori sau serbari si pana la petreceri de firma sau private (nunta, botez, aniversare sau orice alt prilej de petrecere) – are o strategie proprie de promovare a serviciilor oferite, de “a ajunge” la client si de a obtine cele mai avantajoase contracte in dauna concurentei. Bineinteles ca avantajati sunt impresarii artistici care au “sub contract” exclusiv proprii artisti si evident ca in aceasta situatie (daca si artistul este de acord) pot “umbla” la preturile finale ale artistului respectiv mai mult decat un impresar indirect sau fara exclusivitate pe un anumit artist: solist, solista, trupa, dj sau formatie, in cazul in care este vorba de obtinerea unui contract in urma unei licitatii. Sunt situatii in care impesarul sau agentia de impresariat artistic si organizare evenimente nu obtin nici un profit in prima faza, pentru a avea ulterior niste “usi deschise” si deci profituri ulterioare mai dimensionate.

Oricum, criza economica (si artistica) isi spune cuvantul si in domeniul impresariatului artistic si a activitatii si profiturilor firmelor organizatoare de evenimente preturile efective ale artistilor(onorariile artistilor), comisionul de impresariere precum si costurile alocate transportului si cazarii (ca nivel si pretentii), fiind simtitor diminuate fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu atat mai mult cu cat inceputul anului, respectiv lunile ianuarie si februarie sunt considerate “moarte” din punct de vedere al frecventei evenimentelor organizate, indiferent in ce categorie s-ar incadra acestea.

Articol preluat de pe Artisti Concerte Romania | Music & Events

Muzica Noua | Videoclipuri Oficiale | Videoclipuri ale Artistilor Romani

Cele mai noi stiri din Industria Muzicala Romaneasca le primesti direct pe mail daca adaugi datele tale aici. Ne poti gasi si pe facebook la adresa Facebook.Com/IndustriaMuzicala sau ne poti urmari pe Twitter la Twitter.Com/Muzicala.

6 COMMENTS

  1. As vrea sa ma lansez in muzica populara ca solist vocal locuiesc si lucrez in timisoara. Daca poate cineva un impresar sau un studio de inregistrari din timisoara sa ma ajute pentru a face parte dintr-o trupa sau formatie de muzica populara ca solist vocal.

  2. Ansamblul “mugurasii” din Valenii de Munte Prahova cauta impresar serios ptr ai ajuta sa aiba cat mai multe spectacole …

  3. Caut impresar pentru a promova muzica pop-rokc pe versurile lui M.Eminescu.Se pot edita 4 CD a cite 15 melodii.Printre acestea sint Luceafarul, Dormi, Nu ma intelegi,O,ramii etc……sau le vind cuiva care nu are un repertoriu si vrea sa se lanseze in muzica.Raspund la tel. 0735680603.Locuiesc in Mangalia.

  4. Am peste 60 compozitii pe versurile marelui nostru poet M.Eminescu si as dori sa particip la un spectacol sau concert pentru aprezenta aceste melodii. Sunt pe ritm pop-rock {Luceafarul /Dormi / Despartire / Glossa etc.) Raspund la telefon 0735680603 si m-as bucura daca ma conctacteaza un impresar.

  5. Salutare! Sunt Claudiu de la zece prajini din cel mai renumit sat de lautari din Romania si as dori sa cunosc un impresar pentru o colaborare deosebita de muzica lautareasca … Pentru relatii va rog sa contactati la numarul de telefon 0767 585 833 …

  6. Imi face placere acest site. Daca se poate sa iau legatura cu un impresar pentru spectacole … Nr. de tel. 0723031776 0765524841 Va multumesc.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here