Pr Management si Promovare | Comunicatul de Presa sau Cine, Ce, Cand, Unde, De ce, Cum …

0
687 vizualizari
Promovare | Comunicatul de Presa
Comunicatul de Presa

In loc de introducere la o categorie aparte de editoriale si articole pe Industria-Muzicala.Ro

Deschidem cu acest post o serie neterminabila de articole pe Industria-Muzicala.Ro in care vom defini, arata sau rezuma aspecte din tot ceea ce inseamna promovare in general si … in special … promovarea unui single, videoclip, artist sau eveniment. Nimic din ceea ce vom scrie nu trebuie luat ca si litera de lege si, de asemenea, nimic nu trebuie interpretat ca venind din partea unor profesori in domeniu … Preferam si ne mandrim cu statutul de invatacei … Incercam doar sa punem ordine in lucruri, atat cat putem, si cat mai multe variabile dintr-un context larg ce defineste succesul sa devina constante.

Exista foarte multe moduri in care iti poti promova muzica pe care o faci sau artistul sau evenimentul de care te ocupi. Toate caile de promovare presupun comunicarea “cumva” a aparitiei, existentei sau intamplarii la care te referi. Cand “produsul” are si o existenta fizica si nu e doar o utopie … pune mana pe un pix si o foaie si scrie doua trei randuri despre “el” incercand sa raspunzi la intrebarile Cine, Ce, Cand, Unde, De ce, Cum …

Formatarea intr-o maniera oficiala a ciornei tale sau a celor doua paragrafe pe care le-ai mazgalit pot deveni usor un comunicat de presa.

Sunt cateva aspecte pe care trebuie sa le iei in seama si pe care le vom dezvolta un pic mai jos insa, in mare, despre aceasta este vorba. Nu este inginerie atomica si nici operatie pe creier. Poti creste usor numarul persoanelor care aud ceea ce vrei tu sa auda daca vei scrie doua trei randuri despre “produs” si daca informatiile pot fi parcurse extrem de usor. De asemenea … ziaristii, radiourile, blogurile, site-urile vor prelua “stirea” ta daca au ce sa scrie, bineinteles, in cazul in care se potriveste cu profilul redactional.

Asa ca … este foarte important ca pe langa single-ul mp3 sau linkul catre videoclip sau linkul catre site sau flyerul evenimentului sa existe si doua trei randuri despre toate acestea. Daca tu nu vei scrie despre ce este vorba … nu te astepta ca publicul sa isi dea seama ce vrei tu sa faci sau sa spui sau ziaristii sa faca o stire sau detinatorii de site-uri sa creeze ei un post sau agentiile de presa sa iti faca ele comunicatul de presa.

Care este formatul “general acceptat” al unui Comunicat Catre Presa ?

Titlul – Devine subiectul emailului in cazul in care trimiti comunicatul “over the web”. Trebuie sa fie scurt si mai ales sa aibe legatura cu ceea ce vrei sa transmiti. Este preferat un titlu banal de genul “Single Nou | X-ulescu – Hot” sau Videoclip Nou | “X-uleasca – Party in the hambar” decat un titlu “gasit” dar care sa nu spuna nimic: “Cel mai tare single al unui artist roman de care nu a auzit nimeni”, “Cea mai buna muzica ever”, “Link catre Videoclipul meu pe care l-am pus cu mana mea pe You Tube unde am reusit sa imi fac un cont” etc etc.

Data Publicarii –  Data la care este publicat, trimis sau se doreste a fi publicat Comunicatul tau de Presa.

Introducere sau Lead – Dezvolta titlul de mai sus intr-o fraza in care sa raspunzi la intrebarile Cine? si Ce? De cele mai multe ori este singura parte citita a unui comunicat daca titlul a reusit performanta ca … emailul sa fie deschis.

Corpul Comunicatului – Raspunde in doua, trei fraze la intrebarile Cand? Unde? De ce? si eventual Cum? E recomandat sa pastrezi regulile de scriere si de exprimare ale “stilului jurnalistic”. Textul trebuie sa “curga”, sa fie precis si concis. Tonul este de preferat sa ramana neutru si factual iar vocabularul simplu, apropiat de colocvial, aceasta neinsemnand ca trebuie sa fie sarac. Retine doar ca nu compui poezie sau proza si, pe de alta parte, nu toti cei care vor primi comunicatul iti sunt prieteni si nici nu exista vreo sansa sa devina vreodata.

Ai grija la gramatica. Greselile gramaticale sunt acceptate oamenilor care scriu in ziare, pe bloguri, pe site-uri … pentru ca se grabesc, au mult de munca, pentru ca ploua, pentru ca cerul este albastru … Nu iti sunt acceptate tie, celui care trimiti comunicatul. :)

Datele de contact – Nu uita de acest aspect. Da autoritate la ceea ce trimiti si lasa posibilitatea sa fii contactat pentru detalii. Daca tot promovezi se presupune ca nu ai nimic de ascuns.

Atasament – Adauga linkul catre download single, download mp3, download foto, videoclipul de pe youtube, trilulilu, 220, videonews … Nu trimite sute de mega. Nu toate casutele de email permit mai mult de 10 mega … Nu toti oamenii din presa au conexiune la net nelimitata mai ales ca este la moda sa iti citesti corespondenta la o cafea cu un stick tembel de la un provider de servicii asemenea.

http://www.youtube.com/watch?v=Yqh0ADRfmvY

Cam acestea sunt, in mare, recomandarile pentru compunerea unui comunicat de presa … Orice nemultumiri, pareri, intrebari sugestii legate de ceea ce este mai sus le asteptam pe adresa de email musicblog@prmanagement.ro si, de asemenea, in formularul de comentarii de mai jos.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here